Zenekari koncert - Bach, Bartók és Brahms
Műsor:
Johann Sebastian Bach: 3. (G-dúr) Brandenburgi verseny
Bartók Béla: Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára
Johannes Brahms: 3. (F-dúr) szimfónia
Műsor:
Johann Sebastian Bach: 3. (G-dúr) Brandenburgi verseny
Bartók Béla: Zene húros hangszerekre, ütőkre és cselesztára
Johannes Brahms: 3. (F-dúr) szimfónia
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. december 4. hétfő, 19:45
Vezényel: Fischer Iván
Brahms szimfóniáiban olyan otthonosan mozognak a BFZ zenészei, mintha egy kényelmes olvasófotelbe huppannának. Bartók zenei nyelve szinte a sajátjuk, Bach Brandenburgi versenyét játszani pedig színtiszta örömünnep. Tökéletes kombináció, reflektorfényben a vonósokkal.
Kevés olyan barokk zenemű van a világon, amit többször játszottak el és vettek lemezre, mint Bach hat Brandenburgi versenyét. Vivaldi Négy évszakja mellett vitathatatlanul ez a versenyműsorozat a kor egyik zenei csúcsteljesítménye. A Fesztiválzenekar évadon átívelő Bach-sorozatának második felvonása a 3. Brandenburgi verseny, amelyben a vonósoké a főszerep. Barokk együttesünk korhű hangszereken játssza el a művet, amelyet Bach valószínűleg soha nem hallhatott.
Bartók Zenéje (1936) szintén különösen fontos a vonósok számára. A 20. század egyik legeredetibb remekművét Fischer Iván szerint a BFZ játssza a legjobban a világon, hiszen a zenekar muzsikusai „anyanyelvi szinten beszélik Bartók zenei nyelvét”. Ritmikailag és a vonósjáték tekintetében is sok újdonság van benne, a karmester ezzel együtt azt mondja, az egymással szemben ülő két kiszenekar miatt „kicsit barokkos” is a mű, ezért könnyen rokonítható a Brandenburgi versennyel.
Brahms négy szimfóniája közül egyetlen maradt, amit még nem vett lemezre a BFZ, de ebben az évadban teljessé válik a sorozat, hiszen a koncerten elhangzó 3. szimfónia (1883) is sorra kerül. Ez a zeneszerző legrövidebb szimfóniája, Eduard Hanslick zenekritikus szerint ugyanakkor a legtökéletesebb is. Brahms a művet ötvenéves agglegényként komponálta, „szabadon, de boldogan”. Lírai, szenvedélyes és rejtélyes, átmenet a napsugaras, derűs 2. és a komor 4. szimfónia között.
Vincze Balázs művészeti vezető, rendező-koreográfus jól ismeri a polgári színházi hagyományokat kedvelő táncrajongók ízlését, kiválóan alkalmaz táncszínpadra ismert és közkedvelt irodalmi klasszikusokat. Nagyszerű arányérzékkel teszi követhetővé a cselekményt a tánc nyelvén. Klasszikus alapokra épülő kortárs koreográfiája különleges és látványos, szakmailag magas színvonalú, mégis befogadható és közönségbarát.
Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.
Elindult a jegyértékesítés a Vígszínház 2024. júniusi előadásaira!
Az idei első koncertet a Várkert Bazár szabadtéri színpadán egy különleges energikus, ütős hangszerekkel kiteljesedő női a cappella együttes, a…
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék…
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!