Tytuł


Zadam Társulat: Profil

Zadam Társulat: Profil

Az önreprezentáció egy megálmodott kép, amelyet mi hozunk létre önmagunkról...

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Czwartek, 24 Listopada 2016 20:00

A Profil címmel bemutatásra került trió jelenlegi formáját a társulat nyári rezidenciái alkalmával hozta létre a Cullberg Balett-nél Svédországban, illetve a D.ID Dance Identity- nél Ausztriában 2011-ben. Az előadás a Mu-Terminál számára 2010-ben készült Like! című darab továbbgondolása.

Koncepció / koreográfia
Zambrzycki Ádám

Előadók
Sebestyén Tímea
Simet Jessica
Zambrzycki Ádám

Szerző: Halász Tamás

 

Kétrészes előadás a Zadam Társulattól: hipnotikus álomjáték a személyiséget beszippantó s kiköpő kiber-térről, majd lírai-borzongató szólók füzére a szünet után. Ha majdan lenyomatot keresünk e korról, nagy valószínűséggel felmerülhet bennünk e bemutató, hiteles rajzolatával.

 

KRITIKA

 

A Profil című trió már a címével is meggondolkodtat – a játék vége felé hallunk is lexikonízű, fanyar humorral recitált szöveget arról, mit jelent: felhasználó, mit jelent: előadóművész. A profil akárcsak öt-hat éve még csupán oldalra fordított arcot, korszerűbb megközelítésben tevékenységi-szakterületi összegzést jelentett, míg a közösségi portálokon szocializálódó nemzedékek számára emez előző jelentések talán már alig ismerősek. Profilnak ők azt a hevenyészett, kilúgozott adatsort nevezik, melyben a felhasználó önszavaival próbálja meghatározni azt a jelentésegyüttest, ami őt magát, véleménye szerint kiadja.

 

A társulatvezető, Zambrzycki Ádám Sebestyén Tímeával és Simet Jessicával adja elő e kesernyés táncjátékot, kézben laptoppal, a háttérben villogó vetítéssel, tisztes távolságot tartva a közhelyektől. Nem Facebook-ellenes röpdolgozatot látunk, bár a közösségi oldal jelzetei (elsősorban a lájk), a netes univerzum kapkodó, felszínes, magányosító eszköztárának megannyi szimbóluma felvonul előttünk. A játékosokat derengő fényben, egymástól hermetikusan elszigetelten – bár fizikai közelségben – látjuk. A felcsapott laptop monitorára sokáig nem látunk rá, annak csak szívóerejét mutatják. A táncosok feje, egész teste a monitor magnetikus erőterében: onnan áradnak az őket mozdító energiák, oda van – akárcsak satuba – belefogatva egész lényük. A monitor aztán láthatóvá válik: arcuk elé emelik, s a felületen nem egyebet, mint saját vonásaikat látjuk. A harsány mimikát mutató fotó-arcok a valódit takarják el: a képet mutatják, amit a képmutató láttat magáról. Az igazi helyett a túlfokozott, izgatott, ripacs grimaszokba rendezett vonások mutatkoznak a hús-vér alakok feje helyén.

 

Érzelmes és értelmes társadalomkritika ez, amelyet csak az ért meg, aki vesztett már el barátokat, akiket magával rántott ez az úgynevezett élet, e digitális papundekli, mely számszerűsíti, adatokká konvertálja a mind lombosabbnak tűnő, igazából viharosan sorvadó szociális mátrixot, melyben az egyed úgy véli: létezik. Zambrzycki a kiszolgáltatott valódit állítja szembe a vonzó pszeudóval, a holt és öncélú magamutogatást az esendő igazival. Nem ítélkezik, de nézőjét bizonyos értelemben erre kényszeríti. Az alkotó, egyúttal a kortárs terep egyik legeredetibb férfitáncosa a mozgásanyagban, személyes jelenlétében remekel: társnői túlnyomórészt sikerrel követik sodró játékát.

 

A játék végén alsóneműre vetkőző táncosok katatón köröket rónak, majd alakzatba rendeződnek. A szín előterében, remek lassított felvételes gegcsokorban trendi napjaink jellegzetes pózait pakolják elénk. A darab csúcspontjának mondható, egyszerre komikus és szívszorító jelenetben magakelletés, csábítás, győzelem, rajongás, öntudatosság ócska gesztus-kliséit sorolják remek mozgással és arcjátékkal. Az ostoba reklámokból, sajtóipari vég- és melléktermékekből ismerős morzsalék az erős lassításban különös jelentőséget és értelmet nyer. Az érzelmes lezárásban a három táncosról készült régi fotók, egyre gyorsabb tempóban váltakozva, a falra vetítetten: egy élet eleje a csecsemőkortól a kamaszévekig.

 

 

Nasza oferta


Milyen szerepet játszik az életünkben az alkohol? A 1,5 ezrelék különleges alkotófolyamatból születik, a valóságból építkezik a közösségi színház és a részvételi film kutatómódszereivel. Miért iszunk? Mikor iszunk? Mit fed el, és mit hoz a felszínre az alkohol? Miként tabusítjuk ezt a témát a magyar társadalomban?  Professzionális színészek helyett hétköznapi emberek állnak a színpadon, a személyes történeteiket osztják meg. Így vizsgáljuk velük közösen az alkoholfogyasztás különböző aspektusait és dilemmáit, nyomába eredünk azoknak a hiányoknak, melyek mögötte húzódnak. 

Tartson velünk egy igazi házibuliba!

A hatalmas sikerű dán film alapján készült színdarab nagy beleérzéssel és humorral szembesít bennünket azzal, milyen eufóriával és milyen fájdalmakkal jár, ha az ember megpróbálja elengedni a kontrollt.

Follow us!


Proponujemy również


Gamer Symphony 2024

Budafoki Dohnányi Ernő Szimfonikus Zenekar, MVM Dome

ÚJRA GAMER SYMPHONY! A Budafoki Dohnányi Zenekar fergeteges, nagy sikerű, látványos game music show-ja június 9-én az MVM Dom-ban.

MAGYAR MENYASSZONY

Magyar Nemzeti Múzeum

Hogyan változott a nők szerepéről alkotott képünk az elmúlt 500 évben? Találd meg saját válaszod a Magyar Menyasszony című kiállításon!

A Puskás musical a leghíresebb magyar ember és az Aranycsapat történetét dolgozza fel, és állít méltó emléket neki. A darab…

Ajándékozzon jegy.hu
ajándékutalványt!

Az ajándékutalvány, a jegy.hu rendszerében használható fel az elérhető programokra (színház, koncert, fesztivál, sport) történő jegyvásárláskor.

Culture at Home
online.jegy.hu

Enjoy our online streaming services from the comfort of your couch!

Zapisz się na newsletter

Otrzymuj powiadomienia o najnowszych wydarzeniach!

Uwaga! Czas sesji koszyka wkrótce wygaśnie!
pozostało czasu:
00:00

pozycji w koszyku

suma:


Czas sesji upłynął. Aby dokonać zakupu biletów należy je ponownie dodać do koszyka.