Weiner-Szász Kamaraszimfonikusok, Hangversenymester: Somogyi Péter, Vivaldi, Mozart, Brahms
Weiner–Szász Kamaraszimfonikusok,
VIVALDI, MOZART, BRAHMS
more
Weiner–Szász Kamaraszimfonikusok,
VIVALDI, MOZART, BRAHMS
more
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Saturday, October 07 2017 7:00PM
Magyar Tudományos Akadémia
1051 Budapest, Széchenyi István tér 9.
2017. október 7. szombat 19:00
Magyar Tudományos Akadémia
WEINER–SZÁSZ KAMARASZIMFONIKUSOK
Műsor:
VIVALDI: A múzsák kórusa – nyitány, RV 149
MOZART: Grande sestetto concertante, K.364a
BRAHMS: „Tavasz” szextett, op.18 (zenekari változat)
Hangversenymester:
SOMOGYI PÉTER
A műsorról:
ANTONIO VIVALDI (1678–1741): III. Ágost lengyel király fia, Frigyes Krisztián koronaherceg, 1740 márciusában Velencébe látogatott. Nagy zenekedvelő lévén felkereste a Vivaldi szerzői, tanári tevékenységéről elhíresült zárdát, árvaházat és zeneiskolát, az Ospedale della Pietát. A nemes vendég tiszteletére az intézet legtehetségesebb lányai Vivaldi verseny- és kórusműveiből álló hangversenyt adtak a szerző vezényletével, melynek A múzsák kórusa című serenata nyitánya, a G-dúr sinfonia volt az első műsorszáma.
WOLFGANG AMADEUS MOZART (1756–1791) Párizsból szülővárosába hazatérve 1779-ben komponálta egyik legnépszerűbb művét, a Sinfonia concertantét (K.364), amely a szimfónia és a versenymű jellegzetességeit ötvözi.
Hogy műve minél szélesebb körben elterjedjen, valószínűleg maga készített belőle kamaraváltozatot, melyben a
két szólóhangszer – a hegedű és a brácsa – szólamát és a zenekari anyagot hat egyenrangú vonósra osztotta
szét, és a Grande sestetto concertante címet adta neki.
JOHANNES BRAHMS (1833–1897) egyik 1859 novemberében Clara Schumannhoz írott, levelében megemlíti, hogy egy szeptetten dolgozik. Valószínűleg ez volt az őse a B-dúr vonóshatosnak, melyet a következő évben fejezett be. Az 1860-as hannoveri bemutató vezérhegedűsével, Joachim Józseffel közösen véglegesített kotta két évvel később jelent meg. Szerenádszerűen érzelmes dallamossága és szenvedélyes, concertáló jellege miatt Brahms legkedveltebb kamaraműve lett. Zenekari változatban is gyakran hallható.
Boris Eifman / ifj. Johann Strauss THE PYGMALION EFFECT Ballet in two acts
Szeretetkert a Klebelsberg Kultúrkúriában 04.27-én Schell Judittal, Mészáros Mátéval és Dr. Piczkó Katalinnal.
Nyári Károly a koncerten a boldogság, az öröm és a szeretet életérzését fogja átadni a dalokon keresztül a közönségnek. A…
Cseh Tamás arról énekelt valaha, hogy azt hittük, a dalokban angolul kimondják azt, amit magyarul nem tudunk, de nem így…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.