Program


WArd/waRD - Ann Van den Broek (BE): The Black Piece
3

WArd/waRD - Ann Van den Broek (BE): The Black Piece

Egy sötétben játszódó előadás. Főleg sötétben. Ráadásul 2 in 1 táncelőadás, amely egyben táncfilm is, a néző pedig egyfolytában meglepő, nem várt helyzetekbe kerül.

Nincs aktuális előadás

Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!

Last event date: Sunday, March 24 2019 8:00PM

Fekete
A fény hiánya
Nincs tükröződés
A gyász, a véglegesség, a sötétség, az éjszaka szimbóluma
Fekete lyukak

A másik fekete
Fekete föld, termékenység
Rejtély, csábítás, egzotikus
Sokatmondó szín
Elegancia, hatalom

Számos árnyalat, mélyebb rétegek
Semmi nem az, aminek látszik
A maszk színe, amit mindannyian viselünk
A fekete…leleplez

Egy sötétben játszódó előadás. Főleg sötétben. Ráadásul 2 in 1 táncelőadás, amely egyben táncfilm is, a néző pedig egyfolytában meglepő, nem várt helyzetekbe kerül. 


Michael Pastoureau 'Black, The History of a Color' c. műve ihlette a koreográfust, Ann Van den Broeket. A történelem során az emberek a legkülönbözőbb jelentéseket tulajdonították a fekete színnek. Gyakran a gyásszal kapcsolják össze, de olyan militarista szervezetekre is emlékeztet, mint például a Fekete Párducok. De a fekete pozitív kifejezést is hordoz, utalhat a termékeny fekete talajra. A fekete divatszín, bőrkabátokat idéz, a Chanel kosztümöt vagy akár valamiféle rémregénybe illő ijesztő ruházatot. 

Van den Broek hagyja, hogy a fekete legyen az a vörös fonal, ami az egyik pillanatban megragad és a következőben eltávolít. Az előadás világa, akár egy sötét kamra, várakozással teli, mintha ott lebegne valami leleplezésre váró titok. Néha a valóság furcsább, mint gondoljuk. Képek, fény, mozgás, hangok, a hang-kép Arne Van Dongen munkája, Gregory Frateur az énekes hangja. Mindezek az elemek az előadásban felerősítik az érzéseket és aláássák a várakozásokat.

Ann Van den Broek a Rotterdam Dance Academy-n végzett táncosként és számos társulattal dolgozott együtt, többek között: Elisa Monte Company, Dansgroep Krisztina de Châtel, Galili Dance és Charleroi Danses. Táncosként 10 éven át folyamatosan kereste és fejlesztgette a saját kifejezésmódját, stílusát, míg 2000 decemberében koreográfusként színre is lépett. Hollandiában, 2008-ban megalapította a WArd/waRD foundation-t, melynek égisze alatt készült a The Black Piece c. produkciója független művészként.

„A kamera Ann Van den Broek kompozíciójának is központi szereplője, bár egészen másként van jelen, mint Chouinard-nál, akinél követi és kinagyítja az egyébként szemmel is észlelhetőt. A The Black Piece címéhez híven a sötétséggel, a fény hiányával foglalkozik, s miután ezt egy színházban teszi, már az indítása is radikális. Mert itt a nézőtéri fény nem lemegy, hogy aztán a színpad kivilágosodjon, hanem a szórt fényű színpad elején lévő kapcsolóra az egyik szereplő lendületesen rálép, s ettől minden sötétbe borul. Halk sírás, görcsös nevetés, heves dobogás hallatszik a tér különböző pontjairól, a néző pedig csak fülel, de hiába forgatja a fejét, sokáig semmit nem lát. Aztán kis fények villannak, s a színpad is derengeni kezd, de a szemünk továbbra is csak tapogatózik a térben, mert minden bizonytalan, hiszen a felvillanó képtöredékekről sem derül ki, valóságosak vagy virtuálisak. Aztán rájövünk, hogy a szereplőket kézi kamera kíséri zseniálisan, s miközben az operatőr és az előadók ide-oda cikáznak e fekete dobozban és az epizód-fragmentumok között, „valódi” felvételek is futnak a háttérben. Az előadás a black számtalan jelentésével játszik – kivéve a „négert” –, így a ritka fénypászták nem csupán a teret uraló feketeségbe, hanem az élet sötét oldalaiba világítanak be néhány pillanatra, oda, ahol az erőszakosság, a durvaság, a rombolás az úr, miközben végig jelen van a kiszolgáltatottság és a kétértelműség is. A holland-belga társulat „kilógott” a Biennálé jobbára absztrakt táncfelfogásából, de ezt én egyáltalán nem bántam, mert az öt előadó hihetetlen dinamizmusa és színészi sokoldalúsága, az elbizonytalanító képek özöne, a hangzás és a látvány kivételes komplexitása erős és emlékezetes színházi élményt adott.” (Fuchs Lívia: Első fejezet)

koncepció & koreográfia: Ann Van den Broek
Zene:    Arne Van Dongen and Dez Mona
élő kamera / fényterv:  Bernie van Velzen
táncosok:  Jan Deboom, Louis Combeaud, Andreas Kuck, Frauke Mariën, Francesca Monti és mások
styling: Ann Van den Broek

Our offer


Claude Magnier legendás bohózatában Louis de Funès 13 év alatt több mint hatszázszor játszotta Barnier szerepét – amit filmen később Sylvester Stallone tett ismertté az egész világon.

Önironikus este, élveboncolás szóközökkel, szerepjátékokkal a valóság elfogadásáért. Az ember erotikus megtestesülése és tárgyiasulása. Nyilvános body shaming.

Otto Hahn német kémikus éppen a Nobel-díj átvételére készül 1946-ban Stockholmban. Pár órával a ceremónia előtt szállodai lakosztályába betoppan Lise Meitner osztrák-svéd fizikus. Nyolc éve nem látták egymást. Akkor menekült a tudós nő zsidó származása miatt Svédországba. Előtte harminc évig a legközelebbi munkatársak és a legbizalmasabb barátok voltak Berlinben. Az atommaghasadás felfedezése fűződik a nevükhöz. Csakhogy a Nobel-díjat ezért az eredményért 1944-ben Hahnnak ítélték oda...

Follow us!


Suggestions


NYÁRI KÁROLY - NYÁRINDÍTÓ KONCERT

Budapest Kongresszusi Központ

Nyári Károly a koncerten a boldogság, az öröm és a szeretet életérzését fogja átadni a dalokon keresztül a közönségnek. A…

Fejes Endre - Presser Gábor: Jó estét nyár, jó estét szerelem

Pesti Magyar Színház, Sinkovits Színpad

A Jó estét nyár, jó estét szerelem a magyar zenés színházi irodalom egyik legkülönlegesebb, egyben legsikeresebb darabja. Ősbemutatója óta igazi…

Nincs olyan ember, aki ne játszana el a gondolattal, mi lett volna belőle, ha valami vagy ha minden másképp alakul…

Ajándékozzon jegy.hu
ajándékutalványt!

Az ajándékutalvány, a jegy.hu rendszerében használható fel az elérhető programokra (színház, koncert, fesztivál, sport) történő jegyvásárláskor.

Culture at Home
online.jegy.hu

Enjoy our online streaming services from the comfort of your couch!

Subscribe to newsletter

Get informed about the best programs!

Warning! The basket time limit is about to expire!
estimated time left:
00:00

item(s) in basket

total:


Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.