„Omer Klein egy izgalmas, fiatal zongorista... Egzotikus és költői szerzeményei a Közel-Kelet hangzását elegyítik a dzsessz spontaneitásával. A ’Rakéták az erkélyen’ hol feldob, hol pedig megérint, gyönyörű példája annak, hogy az új generációk milyen mély, váratlan és új irányokba képesek elvinni a zsidó zenét.”
- JOHN ZORN
Omer Klein egyike a New York-i kreatív zenei élet feltörekvő csillagainak. Zongoristaként és zeneszerzőként a dzsessz, a zsidó zene és az észak-afrikai gyökerek zenéjének lenyűgöző kombinációját teremtette meg.
„...a sztárparádék között, Klein különösen a felturbózott egykezes futamok áradatával és izgatott költőiséggel kápráztatott el.” - Tom Greenland, ALL ABOUT JAZZ, New York.
2006-os New Yorkba költözése óta a fiatal Omer Klein a város egyik legkeresettebb zenésze lett. A Fresh Sound Recordsnál kiadta első nagylemezét, a Duettet, és a legelőkelőbb helyeken, például a Carnegie Hallban adott koncertet. 24 éves korára már olyan jelentős zenészekkel állt egy színpadon, mint Omer Avital, Joel Frahm, Johnathan Blake, Meshell Ndgeocello, Ferenc Németh, Jason Lindner, Avishai Cohen, Donny McCaslin, Joe Martin, Jaleel Shaw, Mark Juiliana és Eric McPherson, hogy csak néhányat említsünk.
Omar az izraeli Natanyaban nőtt fel, ahol 7 évesen kezdett el zenét szerezni és játszani. Miután befejezte tanulmányait a tekintélyes Thelma Yellin művészeti középiskolában, az izraeli Kulturális Minisztérium a „Kiváló Zenész” elismerésben részesítette. 2003-ban társalapítója volt a Muranak, egy olyan különleges csapatnak, akik izraeli költők szövegeire komponálták és játszották zenéjüket. A Mura zenéjét különösen jól fogadta mind a kritika, mind a közönség. A TIMEOUT TEL AVIV írta róluk: „A város egyik legjobb zenekara, és kétségkívül a legmélyebb.”
Miután 2005-ben a Vörös Tengeri Dzsessz Fesztiválon saját triójával játszott, a híres bostoni New England Konzervatórium különleges ösztöndíjat ajánlott neki, és Merit Award díjjal tüntette ki. Az Egyesült Államokba költözött, és olyan dzsessz nagyságokkal kezdte együtt tanulmányait, mint Danilo Perez, George Garzone, Jerry Bergonzi vagy Ran Blake. Hamarosan olyan együttesek élére szerződtették, mint a NEC, hétvégenként pedig közeli barátjával, Omer Avital bőgőssel olyan New York-i dzsessz klubokban lépett fel, mint a Smalls vagy a Fat Cat. 2006-ban Omer művész vízumot kapott, és New Yorkba költözött.
Zenéjét az izraeli Ha`aretz így jellemezte: „mélyen az izraeli, arab és észak-afrikai zenében gyökerezik”. Szerzeményei és improvizációi a dzsessz hagyományai iránt érzett odaadó szeretetéből, a zongora felfedezésének és a zongorajáték mesteri elsajátításának szenvedélyéből és szülőföldjének hangzásvilágával való mély kapcsolatából állnak össze egy kompromisszummentes, személyes zenei stílussá, mely mindazonáltal hívogató és kommunikatív.