Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Friday, April 05 2019 7:00PM
Prince Ivan Khovansky, head of the Streltsy: Evgeny Stavinsky
Andrey Khovansky, his son: Misha Didyk
Prince Vasily Golitsin: Mikhail Gubsky
Fyodor Shaklovity, boyar: Rassul Zharmagambetov
Dosifey, head of the old believers: Alexander Markeev
Marfa, young widow, old believer: Elena Maximova
Emma, young German girl: Anna Shapovalova
Scrivener: Norbert Ernst
Susanna, old maid: Éva Bátori
Kuzka, strelets: Zoltán Megyesi
1st strelets: Sándor Egri
Varsonofyev, a retainer of Golitsin / 2nd strelets: László Szvétek
Messenger: János Alagi
Streshnev, boyar: Róbert Rezsnyák
Featuring: Hungarian Radio Symphony Orchestra, Choir (choirmaster: Zoltán Pad) and Children’s Choir (choirmaster: Soma Dinyés), Honvéd Male Choir (choirmaster: Kálmán Strausz)
Conductor: János Kovács
Khovanshchina, Mussorgsky’s second, and last completed, opera is usually presented in one of two forms: either as arranged and edited by Rimsky-Korsakov, or in Shostakovich’s version, available since 1958. The Hungarian Radio Art Groups present the work in János Bojti’s reconstruction, in a version faithful to the composer’s original intentions.
“The ad hoc needs of opera houses led to the birth of countless versions of Khovanshchina, because the dramaturges and conductors at the theatres usually treated the pieces of the repertoire with considerable liberty, especially in the case of works that do not have a firm, authorized form. This was why I considered it a task of paramount importance to create a reconstructed version of Khovanshchina,” wrote János Bojti about his work, whose premiere has been long overdue.
“The keyword of this work is reconstruction. For me, the point of the mission was to record the work without any amendments, by collecting all available sources and information, in a form as close to the composer’s concept as possible.”
Directed by artistic director Bence Vági, Solus Amor employs "cirque danse”, a genre created with and by the company over the course of several years, in a monumental production drawing its power from our contemporary yearning for nature and wonderment.
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
Demjén Rózsi a legenda, aki huszonhetedik alkalommal tölti meg az Arénát!
Frank Wildhorn musicalje és Homonnay Zsolt rendezése a nő örök, csábító szenvedélyességét, a férfi és a nő ösztönös és csillapíthatatlan…
A világon először a Madách Színház kapta meg a jogot, hogy non-replica változatban állítsa színpadra a Mamma Mia! musicalt. A…
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.