Debussy egy alkalommal így fogalmazott: „Liszt műveinek tagadhatatlan szépsége, azt hiszem, abban rejlik, hogy a zene iránti szeretet felülírt nála minden egyéb érzelmet.”Liszt nemcsak közvetlenül, hanem a francia zene közvetítése révén is hatott a magyar modernitás két legnagyobb alakjára, Kodályra és Bartókra. A hatások e különös hálózatát a koncerten megszólaló művek segítségével térképezhetjük fel.Bartók zenéje a Négy zenekari darabban került a legközelebb az impresszionizmus francia mestereihez. A mű negyedik tétele a híres gyászinduló; ezzel, valamint Liszt Funérailles-ával a koncert arra a Kocsis Zoltánra emlékezik, aki rendkívül sokat tett mind Bartók, mind pedig Liszt művészetéért.
Liszt: A Villa d’Este szökőkútjai
Balog József (zongora)
Ravel: Jeux d’eau
Hámos Júlia (zongora)
Debussy: g-moll vonósnégyes, op. 10
Classicus Quartet: Rácz József, Baksai Réka (hegedű), Tornyai Péter (brácsa), Zétényi Tamás (cselló)
Kodály: Meditáció Debussy egy motívuma fölött
Lajkó István (zongora)
SZÜNET
Liszt: Költői és vallásos harmóniák – 7. Temetés
Balog József (zongora)
Bartók: Négy zenekari darab, BB 64 (Sándor László átirata)
Baksai Réka, Osztrosits Éva (hegedű), Ludmány Dénes (brácsa), Déri György (cselló), Rumy Balázs (klarinét), Lajkó István (zongora)