hu.gyoribalett
hu.gyoribalett
Győri Balett
hu.gyoribalett
Győri Balett
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: nedeľa, 16. október 2016, 19:00
I.
Belső hangok
-etűdök egy témára -
Koreográfus: Velekei László
Asszisztens: Kara Zsuzsanna
Dramaturg: Csepi Alexandra
Jelmez: Győri Gabriella
Fény: Szabó Attila
A Harangozó-díjas koreográfus most egy rendkívül izgalmas szimfonikus balettet alkotott az életünket befolyásoló belső hangjainkról.
II.
UNEVEN [KIZÖKKENT]
-balett egy felvonásban-
Zene: David Lang
Koreográfus: Cayetano Soto
Színpadkép: Cayetano Soto
Asszisztens: Mikiko Kawasaki
Fény: Seah Johnson
Jelmez: Nette Joseph
“Amikor reggel felébredtem, nem tudtam, hogy a világnak melyik részén vagyok” - mondta Cayetano Soto, annak a szellemi állapotnak a jellemzésére, amelyben 2010-ben megalkotta az Uneven (Kizökkent) című darabját az Aspeni Santa Fe Balett részére. A sok üzleti repülőút okozta idegesség és térbeli tájékozódási zavar, David Lang (Pulitzer-díjas) minimalista zeneszerző intenzív zenéje együttesen vezetett a koreográfia távirati stílusához.”
Soto kizökkent szellemi állapotát, fizikai egyensúlyvesztését az általa tervezett, sarkánál megemelkedő színpad is jól illusztrálja.
III.
BOLERO
-balett egy felvonásban-
Zene: Maurice RAVEL
Koreográfus: LUKÁCS András
Asszisztens: FUCHS Renáta
Jelmez: HERWERTH Mónika
Fény: LUKÁCS András, SZABÓ Attila
„A Bolero-t 2012-ben készítettem a Wiener Staatsballett részére. Ravel csodálatos zenéjéhez félve nyúltam, hiszen a Bolero klisékkel terhelt, „agyonjátszott” darab.
Előttem már nagyon sokan alkottak rá táncműveket etalon is volt közöttük, amelyekre a közönség még élénken emlékszik (Maurice Béjart, Markó Iván).
Nem szerettem volna epigon lenni és nem a szokványos férfi-nő viszonyra, szenvedélyre, érzéki szálra kihegyezni a ,,történetet”.
Az én Bolero-m cselekmény nélküli darab, tíz női és tíz férfi táncosra, akik azonos jelmezben, hatalmas fekete szoknyában táncolva próbálnak egy monumentális, hideg hangvételű, sötét báli jelenetet érzékeltetni.
A már-már groteszk, szinte parodisztikus társastánci elemek és a modern tánc eszközeinek ötvözésével szerettem volna egy sajátos stílusú formanyelvet teremteni.
A táncosok egyszerű, minimalizált mozdulatainak fokozatos bonyolításával, a létszám növelésével, a térformák egyre gyakoribb váltakozásával igyekeztem a mozgást a monoton, ám egyre inkább fokozódó, lüktető zenével egyenlő szintre emelni, és e kettő harmonizálásának eredményeképpen teljes egészet alkotni.”
(Lukács András)
Az István, a király egy családi viszály története: Géza fejedelem halála után fia örökölné a hatalmat, de a hagyományokra hivatkozva nagybátyja, Koppány is tömegeket gyűjt maga köré. István külföldi támogatással megszilárdíthatja a pozícióját, de a véres összecsapás elkerülhetetlen.
Evita egy fogalom. Evita a nő - kultikus imádat és totális elutasítás között. Evita a megértett és eltaszított. Evita az imádott és az üldözött. Evita az ember.
„Hegedűs a háztetőn… valahol mind azok vagyunk. Megpróbálunk egy letisztult dallamot kicsalni, miközben egyensúlyozunk, hogy ne szegjük nyakunkat. Nem könnyű!”
Demjén Rózsi a legenda, aki huszonhetedik alkalommal tölti meg az Arénát!
Nyári Károly a koncerten a boldogság, az öröm és a szeretet életérzését fogja átadni a dalokon keresztül a közönségnek. A…
Minden idők egyik legkedveltebb romantikus története, az ikonikus film sikeréhez méltó, musicalként születik újjá a Madách Színház színpadán.
položka/y v košíku
celkom:
Váš časový limit na nákup vypršal. Prosím, znova vložte vstupenky do košíka.