Az emberiség történetének évezredei a különféle egyenlőtlenségek és igazságtalanságok történeteként is elbeszélhetők. Ezek egyik fejezete az a sok tevékenység, melynek végzését a társadalmi konvenció makacsul nem engedte meg a nők számára. Számos ilyen volt, és ma is sok ilyen akad. Az egyik kétségkívül a karmester munkája. Úgy látszik, a világ a karmesterben kezdettől mindmáig valamiféle parancsoló személyt lát, és sokan ma is úgy gondolják, aki parancsol, az férfi legyen… De hát a karmester nem parancsol, hanem egybefog, koordinál, összhangot teremt, segít, bátorít, inspirál! Ezt teszi a szöuli születésű, ám Kaliforniában nevelkedett Holly Hyun Choe is, amikor zenekar előtt áll. Ez manapság leggyakrabban Svájcban történik, hiszen jelenleg egy ottani zenekar vezetője. Hankyeol Yoon Münchenben él, karmesteri munkát is végez, zeneszerzőként pedig a 2020/2021-es évadban az Eötvös Alapítvány programjában vesz részt. A magyar zongoraművészek középgenerációjának jelesét, Balog Józsefet nem kell bemutatni, Schubert Rosamunde-közzenéit és Prokofjev Klasszikus szimfóniáját sem, Sosztakovics könnyed-játékos Kilencedikje (ilyen Kilencedik is van!) azonban sokakra még mindig az újdonság erejével hat. Fedezzük fel!
Vezényel:
- Holly Hyun Choe
Közreműködik:
- zongora
- Balog József
Műsor:
- Schubert: Rosamunda - harmadik közjáték
- Hankyeol Yoon: Zongoraverseny
- Prokofjev: I. („Klasszikus”) szimfónia, op. 25
- Sosztakovics: IX. (Esz-dúr) szimfónia, op. 70
Rendező: Müpa