Duna Szimfonikus Zenekar - Az olasz zeneóriás
TAVASZI BÉRLET / 3.
több...
TAVASZI BÉRLET / 3.
több...
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2018. március 23. péntek, 19:00
Műsor:
Részletek Verdi Nabucco, A lombardok az első keresztes hadjáratban, Macbeth, A trubadúr, Traviata, Aida és az Otello c. operáiból
Közreműködik: a Nemzeti Énekkar szólistái és a Nemzeti Énekkar
Vezényel: Somos Csaba
Műsorvezető: Zelinka Tamás
Somos Csaba DLA (1970) a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetemen, ének-zenetanár és karnagy-diplomát, valamint karmester-diplomát is szerzett. Már egyetemi évei alatt is tevékenykedett kórusvezetőként; pályájának jelentős részét a Vasas Művészegyüttes Énekkarának élén töltötte, amelynek 1992 és 2009 között, két év megszakítással volt vezető karnagya. Emellett 2002-ben megalapította saját együttesét, a Vass Lajos Kamarakórust – ennek jelenleg is vezetője. A Magyar Rádió Énekkarának vezető karnagyaként dolgozott 2009 és 2013 között, 2013 óta a Liszt Ferenc Zeneművészeti Egyetem tanára, valamint a tanintézet Alma Mater Kórusának karnagya, 2012-től a Magyar Kórusok, Zenekarok és Népzenei Együttesek Szövetségében (KÓTA) a művészeti bizottság elnöke. Zeneigazgatói poszton állt a debreceni Csokonai Színházban (2000-2004), majd a Pécsi Nemzeti Színházban (2004-2007), vendégkarmesterként és karnagyként számos magyar szimfonikus zenekarral és hivatásos kórussal lépett fel, így a Duna Szimfonikus Zenekarral is. 2016. január 1-jétől a Nemzeti Énekkar vezető karnagya. Munkásságát 2002-ben Rubányi-díjjal, 2014-ben Liszt Ferenc-díjjal ismerték el.
A Nemzeti Énekkar 1985-ben alakult Állami Énekkar néven, Pászti Miklós zeneszerző–karnagy vezetésével a Magyar Állami Népi Együttes énekkarából. Alapító karnagyuk 1989-ben bekövetkezett halála után Elláné Bodonyi Katalin, majd Ugrin Gábor karnagy irányította az együttest. A kórus történetének első nagy korszaka 1990-ben kezdődött, amikor Antal Mátyás vette át a karigazgatói teendőket, aki 2016. március 31-ig töltötte be ezt a tisztséget. A bő negyedszázad alatt az énekkar Magyarország egyik vezető hivatásos kórusává vált, széles műfaji profillal és gazdag repertoárral. 2016. január 1-jétől Somos Csaba a Nemzeti Énekkar vezető karnagya.
Giuseppe Verdi (1813-1901) operái „azért oly népszerűek máig mind a kiművelt, mind a legegyszerűbb hallgatóság körében, mert örök érzelmi és tudati tartalmakat fejeznek ki a legközvetlenebb módon – akárcsak Homérosz, Shakespeare, Ibsen és Tolsztoj.” Isaiah Berlin zenetörténész summás összefoglalója tökéletesen jellemzi az előadásra kerülő remekmű-részletek szerzőjét, aki a Parma közeli Le Roncole falucskából, önerőből, a teljes ismeretlenségből küzdötte fel magát az operatörténet egyik legnagyobbjává. Az 1840-es években a zeneköltő neve összeforrt az olasz egységmozgalommal: V.E.R.D.I. = Vittorio Emanuele Re D’Italia (Viktor Emanuel, az egységes Itália királya!). Aki tehát Verdit éltette, az egyúttal az egységes Itália létrejöttére is szavát adta. Dallamai az operatörténetben szinte egyedülálló módon a korabeli olasz tömegek ajkán visszhangzottak, melyek közül kiemelkedik a Nabucco máig világhírű „Szállj gondolat, aranyszárnyon” kezdetű kórusa, a „Va pensiero”, A lombardok az első keresztes hadjáratban unisono kara („O Signore, dal tetto natio”) és a Macbeth záró együttese. Későbbi operáiban (A trubadúr, Traviata, Aida, Otello) Verdi megvált a regényes, szabadság-történetű dalműveitől és hősei sorsára koncentrálva újjáteremtette az olasz zenedrámát.
(Zelinka Tamás)
Jegyek vásárolhatóak 2018. január 1-től.
Több, mint 2 évtized – több, mint 600 előadás – 12 Jászai-díj jelölés – 43 orvosi beavatkozás (1 sikeres) – 17 jegyszedő nyugdíjazás – 2 színház bezárás Előadás hossza: 130 perc Felvonások száma: 1
Urbán András: A hallgatás poétikája a szabadkai Kosztolányi Dezső Színház vendégjátéka a Kultúrbrigád szervezésében
A vígjáték egy izgalmas, kalandos utazáson keresztül, rengeteg humorral világít rá a középkorú nők és a változó kor kikerülhetetlen nehézségeire. Megmutatja, hogy mi nők képesek vagyunk megbirkózni ezekkel a kihívásokkal - ám minden könnyebben megy öniróniával, sok nevetéssel, különösen akkor ha számíthatunk a férfiak támogatására.
Merüljön el a zene és vizuális művészet lenyűgöző összhangjában egy igazán exkluzív, mediterrán hangulatú koncerten!
Ki a zsidó? Mi az, hogy zsidó? Budapesten, egy Holokauszt-kárpótlási ügynök csönget be egy nőhöz. A darab olyan tabukat tör…
Moliére komédiázik. Kifiguráz bennünket. Félelmeinket, öncsalásainkat, kicsinyességünket. Ez utolsó színdarabja. 1673. február 17-én a Képzelt beteg előadása közben a címszerepet…
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!