Cameron Carpenter és az Academy of St Martin in the Fields
Botrányos vagy zseniális? Önkényes vagy autentikus? Ismét a Müpában az orgona fenegyereke, a tabudöntögető és sztereotípiákat cáfoló amerikai, aki pokolra viszi az áhítat hangszerét!
Botrányos vagy zseniális? Önkényes vagy autentikus? Ismét a Müpában az orgona fenegyereke, a tabudöntögető és sztereotípiákat cáfoló amerikai, aki pokolra viszi az áhítat hangszerét!
Ön egy múltbeli eseményre keresett rá. Kérjük, válogasson aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Last event date: Friday, May 19 2017 7:30PM
Olyan zenéket szólaltat meg rajta, amilyeneket előtte még senki, de a jól ismert műveket is rendhagyó módon adja elő: a hangszínek beállításánál, a regisztrálásnál sokszor saját elképzeléseit részesítve előnyben a zeneszerzőével szemben, drasztikusan eltérve a megszokott artikulációs módoktól, nemegyszer hozzáköltve, hozzárögtönözve a kottában rögzítettekhez. Valahogy így érezhetett a közönség, amikor az ördög hegedűsét, Paganinit látta-hallotta a pódiumon: nem hiszünk a fülünknek, nem hiszünk a szemünknek. Nem káprázat-e, amit ez a punkfrizurás, western csizmaszerű, magas sarkú bőrcipőben megjelenő fenomén művel a lábaival, amikor Chopin Forradalmi etűdjének ide-oda rohanó balkézfutamait a szólaltatja meg pedálokon?
Az orgonista-társadalom valaha volt egyetlen Grammy-jelöltje, Cameron Carpenter repertoárján Bach-művek ugyanúgy megtalálhatók, mint filmzenék, valamint rengeteg átirat. Hordozható, ötmanuálos, éjfekete színű hangszerét maga fejlesztette ki, mert koncertező művészként olyan viszonyban szeret lenni azzal az instrumentummal, amelyen játszik - legyen a világ bármely pontján -, mint a hegedűs, aki szintén saját hangszerét viszi magával mindenhová. A lehengerlő produkcióiról ismert Carpentert ezúttal a világ egyik legjobbjának számító kamarazenekara, a Sir Neville Marriner által alapított Academy of St. Martin in the Fields kíséri.
Műsor:
J. S. Bach: Zongoraverseny - átirat orgonára
Sally Beamish: Változatok egy Benjamin Britten-témára
Poulenc: g-moll orgonaverseny FP 93
Barber: Adagio op.11 (Cameron Carpenter átirata orgonára és vonószenekarra)
Britten: Változatok egy Frank Bridge-témára op. 10
Gershwiniana: Gershwin-dalok átiratai
Koncertmester: Tomo Keller
Boléro francia életrajzi dráma, 120 perc, 2024 francia nyelven, magyar felirattal
Van a Bajza utca sarkán egy kis palota. A józsefvárosi Nagytemplom utcai bérházban pedig izgatott a készülődés. Pünkösdi Kató színinövendék a Csókos asszony címszerepét játssza. Ünneplik őt meg eljegyzését Dorozsmay Pista zeneszerzővel. A vőlegény azonban átmulatja az éjszakát, zálogba csapja a jegygyűrűket, és megszökik Rica Macával. A botrányos megcsalatás után érkezik Tarpataky báró, a híres mecénás. Katónak pedig dönteni kell: palota és gazdagság, csillogással kecsegtető siker vagy a szegényes bérházban eltöltött élet boldogságra vágyakozva. Zerkovitz Béla egyik legnépszerűbb, örökzöld, operettje csupa humor, szenvedély, szerelem, színház a békebeli Pestről, amikor olyan slágerek csendülnek fel többek között, mint az Asszonykám, adj egy kis kimenőt, az Éjjel az omnibusz tetején, a Gyere, te nímand, a Mi, muzsikus lelkek, valamint a műfaj és a darab emblematikus dala, a Van a Bajza utca sarkán... kezdetű sláger.
Demjén Rózsi a legenda, aki huszonhetedik alkalommal tölti meg az Arénát!
A hatalmas sikerű dán filmből készült életigenlő színdarab beleérzéssel és humorral szembesít azzal, mivel jár, ha megpróbáljuk elengedni a kontrollt.
item(s) in basket
total:
Time limit has expired. Please, put item(s) in to basket again.