Németországban többek közt a zongorista Joachim Kühn ápolta a nagy barokk zeneszerző emlékét, már csak azért is, mert a Tamás-templom városában, Lipcsében született. A jazzbarátok újabb generációi viszont nem a felsoroltak, sokkal inkább Keith Jarrett ECM-szólólemezei alapján ismerhetik Bachnak a jazz műfajára gyakorolt inspiráló hatását.
Tavaly a húsz esztendeje a pályán levő Brad Mehldau is úgy érezte, eljött az idő Bach-felfogásának közzétételére. Összeállította hát a Three Pieces After Bach (Három darab Bach nyomán) című műsorát, melyet a Carnegie Hallban mutatott be a kiemelt kulturális események létrehozásában segédkező svájci Hoffmann Alapítvány támogatásával. Mehldau előadásának jelentőségét az is mutatja, hogy programját előadhatta Bach templomában, a lipcsei Thomaskirchében is.
Mehldau az elmúlt húsz évben a világ egyik legkeresettebb jazz-zongoristájává fejlődött. Saját kompozíciói és jazzörökzöld-feldolgozásai egyaránt a kortárs jazz példaértékű darabjai. Bach-játékáról elmondható, hogy a Das wohltemperierte Klavier bizonyos prelúdiumai és fúgái ürügyén felcsendülő meditációk, nem pedig - a régebbi gyakorlatot követő - rögtönzött variációk Bach-témákra. Mehldau pompás Bach-előadó, akár megírt zenét játszik, akár improvizál. Műsora tele van játékos zenetörténeti és stilisztikai utalásokkal, például Sosztakovicsra és Ravelre, vagy a maga műfajából a nemrég elhunyt John Taylorra. Előadásában jófajta feszültséget érzünk, melyet az európai klasszikus zenei kánon és az amerikai jazzimprovizáció találkozása hív életre. A most negyvenhat éves zongorista-zeneszerző budapesti hangversenye 2017 egyik legfontosabb magyarországi jazzeseményének ígérkezik.