4. Uránia Filmnapok: Habfürdő
magyar rajzfilm, 92 perc, 1979
magyar rajzfilm, 92 perc, 1979
Egy múltbeli eseményre kerestél. Kérjük, válogass aktuális kínálatunkból a Jegy.hu keresőjében!
Utolsó előadás dátuma: 2017. február 5. vasárnap, 10:30
Rendező: Kovásznai György
Habár sok szempontból alapvető különbségek választják el az élőszereplős filmet és a megannyi élettelen jelenséget látszólag mozgásba hozó animációs filmet, a montázs formanyelvi eszközének átvétele fontos kapcsolódást létesít a két filmtípus között. Az egészestés animációk zömében evidens a jelenetek folyamatosságáért szavatoló ún. analitikus vágás, de nem hiányoznak az animációból a sajátosabb stilisztikai értékkel, extravagánsabb érzéki, érzelmi vagy intellektuális hatással bíró montázsalakzatok sem. Sőt: azáltal, hogy e montázs-képsorok látványelemeit kézzel és számítógéppel rajzolt figurák, báb- vagy gyurmaalakok, netán tárgyak és fotókivágások adják, a már ismert alakzatok „új életre” kelnek. A spektrum lefedi az egész montázs-palettát: a párhuzamos montázs feszültségszabályozó alkalmazásától kezdve (lásd a 101 kiskutya vagy A Hihetetlen család kulcsjeleneteit) a magával ragadó-ringató ritmikus montázsokon keresztül (lásd A kis hableány kollektív tengermélyi éneklését vagy a Shaun, a bárány: A film mindennapi rutint kifigurázó bevezetőjét) még az eisensteini attrakciós és intellektuális montázs, az „1+1=3” elvének jelenlétét is felfedezhetjük – mint Reisenbüchler Sándor kollázsanimációs szorongásvízióiban és Jan Švankmajer szürrealista stop-motion animációiban. A ritmikus montázs és az animáció párosítása különösen termékenynek bizonyult a klipszerű alkotások esetében, Oskar Fischinger absztrakt filmjeitől kezdve Kovásznai György öntörvényű életművéig, élen a Habfürdő ma már kultuszfilmnek számító, szédületes látványvilágú egészestés animációjával.
Bevezetőt mond Varga Zoltán filmtörténész.
Kísérőfilm:
A Nap és a Hold elrablása
rendező: Reisenbüchler Sándor ,1968, 11'
Székely Csaba drámaíróként először 2011-ben, a POSZT Nyílt Fórum programjában tűnt fel, ahol Bányavirág című színdarabjáért a Színházi Dramaturgok Céhe neki ítélte oda a Vilmos-díjat. Pályája azóta töretlenül ível felfelé. Darabjait számos magyar színház bemutatta, ő pedig háromszor nyerte el a Színikritikusok díját a legjobb új magyar drámáért.
Az előadás arról szól, milyen hazugságban élni, hazugságban leélni egy életet, és milyen, ha ezt a hatalmi elit különféle rétegeinek…
Gyere, lépj be a misztikum kapuján, hogy eléd táruljon az a bizarr világ, melyben Lucia kalauzol át egy sokszínű éjszakán.…
Molnár Ferenc vígjátéka egy furcsa szerelmi négyszög története ironikus, szívfacsaró mese.
Ebben a rovatban a rendszer által válogatott népszerű programokat ajánlunk. Közöttük fizetett hirdetések is lehetnek.
tétel a kosárban
összesen:
Lejárt a vásárlási időkorlát! Kérjük, állítsd össze a kosarad újra!