Két ifjúkori slágerdarab közé illesztettek egy kései, ritkán hallható remekművet. A Halál és megdicsőülés a nagy romantikus halálzenék egyik csúcsdarabja. Keletkezése után hatvan évvel Strauss a halálos ágyán azt mondta lányának: „Fura dolog ez, Alice; éppen olyan meghalni, mint ahogy azt a Halál és megdicsőülésben megkomponáltam.” A Till Eulenspiegel a legvirtuózabb szimfonikus költemények egyike, még a Strauss stílusától hideglelést kapó Debussy is bámulattal tanulmányozta hangszerelési megoldásait. Az Oboaverseny a kései Strauss-művek semmihez sem hasonlítható világához tartozik: a II. világháború végén a Garmisch városát elfoglaló amerikai osztag egyik katonája – civilben oboista – azzal a kérdéssel kereste fel a városkában meghúzódó 81 éves szerzőt, hogy nem írna-e neki oboaversenyt. Strauss válasza lakonikus volt: „Nem.” A gondolat azonban befészkelt a fejébe, és még azon az őszön megkomponálta a művet, amely ezúttal Hansjörg Schellenberger, a Berlini Filharmonikusok egykori szóló oboistája közreműködésével hangzik el.
Műsor:
R. Strauss: Halál és megdicsőülés, op. 24
R. Strauss: Oboaverseny
R. Strauss: Till Eulenspiegel, op. 28
Közreműködik: Hansjörg Schellenberger (oboa)